Alla inlägg den 3 juli 2009

Av I G - 3 juli 2009 02:42

Nu börjar det bli ljust.

Fåglarna låter med sina olika läten utanför fönstret.

Om några timmar kommer värmen. Sen ska jag gå upp.

Och inte tänka att jag borde gå upp klockan 7, som ordentliga människor. För morgonmänniska behöver man inte vara. Om man inte har ett sånt jobb, förstås. Då får man pina sig upp.


Fast lite konstigt känns det att lägga sig när det blivit ljust.

Och fåglarna kvittrar och kraxar.

Av I G - 3 juli 2009 01:28

Lord Athelstene är roligast. Som vill ha vin hela tiden. De låter oss inte törsta ihjäl, eller vad han säger. Han skulle vara med i denna hetta.


Och sen gifter han sig, alltså Ivanhoe, med den roliga tjejen. Lady Rowena. Men är kär i den tråkiga, hon den allvarliga judinnan. Som väl inte ler i hela filmen. Och som vill ha fred på jorden.


Ivanhoe är en idiot.

Jag är i alla fall kär i den roliga tjejen.

Av I G - 3 juli 2009 01:12

Nu gick hon och la sig. Eller ska snart. "Min" flicka.

Jag tror vi kommer att vara olyckligt kära i varandra hela livet. Det är egentligen lite synd. För vi är ganska fina båda två, om jag får säga det själv. Men å andra sidan. Jag kan tänka mig värre öden.

Tror jag.


Eller så är Ivanhoe sorgsnare än Don Quijote.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket alternativ passar dig bäst?
 1
 2
 3
 5
 4

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards